Głównym zadaniem, jakie realizuje każda agencja public relations, jest wykreowanie relacji pomiędzy jakimś podmiotem (np. firmą) a resztą świata (np. klientami). Trzeba pamiętać, że klasyczny komunikat marketingowy jest porozumiewaniem się jednostronnym. Działalność gospodarcza albo partia polityczna wysyłają reklamę, a reszta świata ją „odbiera”. Nie działa w tym działaniu komunikacja zwrotna. Najważniejszym aspektem PR zaś jest właśnie odczytywanie komunikatów publiczności i reagowanie. Plany, jakie realizuje agencja public relations, mają jeden naczelny cel – tworzenie wizerunku firmy poprzez utrzymywanie silnej i dobrej więzi z publicznością (wyborcami i tym podobne).
We współczesnym świecie biznesowym i politycznym agencja PR, m.in. prtime.pl jest potrzebna jak powietrze. Widzowie przekazów promocyjnych pragną posiadać relacje z reklamodawcami. Jest to rezultat gigantycznej popularności internetu oraz portali społecznościowych. Użytkownicy zdają sobie sprawę z tego, że mogą na bieżąco oceniać działania wszelkich marek i chcą, żeby ich opinie były brane pod uwagę. Żadna firma, która puszcza mimo uszu oceny swoich klientów, upubliczniane dzięki sieci, nie odniesie sukcesu na współczesnym rynku.